dinsdag 7 juli 2009

Ik ga waar ik ga, maar altijd vooruit!!!!!


Hoi leesgenoten
We genieten van jullie reacties, leuk! Gisteren zijn wij van Logrono naar Ventosa gelopen en daar overnacht en vanmorgen naar Azofra, we zijn op weg naar Santo Domingo. Nog drie dagtochten te gaan en we passeren Burgos. Het gaat hard, we lopen wel geen 30 km per dag we komen rond de 22 km, we moesten even wat gas terugnemen omdat de 30 km met veel zon toch wel even een deuk had geslagen in onze energie en de tocht naar Ventosa als een kuitenbijter bekend stond.
We merken het wel onze spieren en als we de eindstreep willen halen zullen we signalen in acht moeten nemen. we hebben geslapen in een prachtig nieuwe Herberg in Ventosa, er was dorpsfeest, lange tafels in de straten met een dorpsmaaltijd men zat niet te wachten op pelgrims en wij niet op een muziekskorps en voorwerk na half elf.
De volgende dag zijn wij via Najero naar Azofra gewandeld ook al een nieuwe dorpsherberd met twee persoonskamers, wat een luxe na slaapzalen met 60, 12, 120 40 en 30 personen. We begonnen net aan het gesnurk te wennen!!! Bij het uittrekken van mijn schoenen klonk er een diepe zucht, de kleine teen liet zich even gaan en zei wat een opluchting dat het niet zo warm meer is, o ja vroeg ik nieuwschierig, ja zei kleintje ik zit in het hoekje en als het warm word in de schoen dan drukken die grote broers mij helemaar weg vooral die grote dikke helemaal links, die met die bril op, hij stinkt het meest heeft de grootste praatjes tot het te warm wordt dan zwijgt hij en schuift alleen maar heen en weer en druk daar mee ons allemaal opzij, heb je net even kunnen ademen, nu ja ademen de zweetlucht insnuiven van......... wordt de lucht weer eruitgeperst omdat ik echt niet door de schoen heen kan.
Ik krijg al eeltplekken op mijn zijkant en bovenop begint zich al een likdoorn te ontwikkelen, nog even en ik wordt sap! Je zult maar de kleinste en de jongste zijn, geen greintje medelijden of medeleven, doe gewoon je ding en ga vooruit!!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten